Front-page › Forum › Anslagstavla › Tvättstugan
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
Monica Sundström
GästVid anskaffningen av nytt inpasseringssystem ingick tydligen i paketet ett nytt bokningssystem för tvättstugan.
Dagens system fungerar alldeles utmärkt och många (framför allt de äldre) är absoluta motståndare till att byta system.
Jag har noterat att det nya systemet är pausat tills vidare. Fortsätt med det och avstå helt från att byta system.Annica Johansson
GästJag ansluter mig till Monicas inlägg.
Som jag har förstått det kan ingen komma in under den tid som hen har bokat och är i tvättstugan.
Vi är många som använder tvättstugan och har den bara en lite stund. Då kan man gå in och fråga den som har bokat tvättstugan om man kan få komma in och t.ex. och pressa eller torka sin tvätt i torkskåpet under tiden som hen har tvättstugan. Ibland behöver man inte hela tvätttiden och då kan man skriva KLART när man lämnar tvättstugan innan tiden är slut.
Jag med många fler vill ha papperet kvar och det har fungerat bra så jag hoppas att ni inte byter system.
Monica Sundström
GästTack Annica
Jag håller helt med om din beskrivning. Det nuvarande systemet är väldigt flexibelt. Och jag har fått många trevliga pratstunder i tvättstugan när jag kommit in för att stryka en blus eller kolla tvättid.Monica Sundström
GästTrots protester -jag har ännu inte träffat någon som uppskattar det nya systemet – har det automatiska bokningssystemet satts i gång. Det hela har hanterats på ett ytterst odemokratiskt sätt – ett så viktigt beslut borde ha förankrats hos medlemmarna. Jag skrev om detta redan i november och har inte fått något svar eller förklaring från styrelsen. Många äldre har svår att klara automatiken. Men framför allt ersätts ett väl fungerande system med ett totalt inflexibelt system , där det inte är möjligt att komma in och stryka en blus eller skjorta.
Släpp prestigen och återgå till ett vettigt, användarvänligt system!Ann och Anders Högland
GästPå besök från karantänbostaden har vi faktiskt lyckats ta oss in i den kassaskåpsliknande anläggningen. Jag gissar att det nya systemet har kostat föreningen en hel del ur vår gemensamma kassa. Hur mycket får vi nog inte veta förrän frågan ställs på kommande årsmöte. I övrigt förefaller ju styrelsen inte särskild intresserad av att löpande kommunicera med föreningens medlemmar. Det nya tvättstugesystemet och förmodligen höga ersättningar till vissa ledamöter i styrelsen har kanske betydligt försämrat vår ekonomi eftersom vi tydligen inte har råd att laga eller byta ut den trasiga kodboxen vid garageinfarten. Det får räcka med en liten papperslapp med instruktioner hur man ska förfara om problem uppstår!!
Glad midsommar
Anders HöglandLenaSjömo
GästTråkigt att du som tidigare hamnkapten i Karlshamn fick flytta ifrån med kortvarsel. Då OCR läsaren vid vår garageport är ett stort problem liksom tvättstugebokningen för dig. Det finns självklart någon som kan informera dig hur allt fungerar. Jag har skrivit information till alla boende senast i mars. Så det borde du också fått info om.
LenaSjömo
GästJag och Jakob gick ut med meddelande 19 april
Lena
GästJag menade RCO läsaren. Tyvärr felskrivet.
-
FörfattareInlägg